Monday, March 7, 2016

Pendam

Bismillah Walhamdulillah

Dalam hati
Tersimpan banyak kisah
Hinggakan terasa berat untuk ditanggung seorang diri
Terkadang teringin juga untuk berkongsi cerita2 itu dengan teman lain
Saya ingin seperti teman lain, yang bebas bercerita kisah mereka
Setiap kali bertemu, pasti banyak kisah mereka diceritakan
Dan saya, saya cuma senang mendengar
Tidak mengapa, saya suka dan sedia mendengar
Andai itu mampu meringankan apa yang terbuku dalam hati kalian
Ceritakanlah..saya ada

Cuma, bagi saya
Mungkin saya belum bersedia untuk berkongsi kisah saya sendiri
Terkadang memendam itu lebih baik rasanya
Walaupun ada masanya rasa tidak tertanggung beban ini
Semakin lama semakin banyak yang dipendam
Akhirnya kepada DIA juga diadukan segalanya
Tidak mengapalah
Andai tiada bahu untuk saya bersandar
Andai tiada telinga yang sudi mendengar
Tidak mengapa
DIA ada..sentiasa ada
Hasbunallah wa ni'mal wakiil
Ni'mal maula wa ni'man nasiir..


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...